Autode kevadine hooldus


Tead seda hetke, kui järsku on autot vaja. Näiteks on kiire mõnele kokkusaamisele või üritusele, ja just siis märkad, et autol on rehvid tühjad, paagid samuti, kojamehed ei pühi ja ausalt öeldes ega käima ei läinud ka kõige kindlamalt. Ühel heal autoperemehel on aga auto alati korras. Auto hea seisundi tagab selle korrapärane hooldamine. Vaid hooldatud auto sõidab kaua ja kaugele. Autot tuleb pidevalt tähelepanelikult jälgida ning kuulata. Loomulikult on mehhaanikud esinduses need, kes oskavad erinevaid vigu leida ka kohtadest, kuhu ise ei oska vaadata, kuid on väga palju olulist, millele saavad tähelepanu pöörata ka autoomanikud iseseisvalt. Olgu siis auto viis või viiskümmend aastat vana.

 

Kõrgendatud tähelepanu tuleb oma autole osutada just kevadel. Üsna ekstreemsed Eesti talvised ilmastiku- ning sõiduolud, jätavad reeglina oma jälje ka autole.

Ebatasased teed, krõbedad miinuskraadid, sool ja muu keemia, on vaid väike osa autode talvistest katsumustest. Seega kui viimaks kevade soojad ilmad kohal on ning sõites aknaklaasi alla lastes jube kolin ning krigin käib, ei ole üllatumiseks põhjust. Just kevad ongi see aeg, mil veermikuprobleemid enim tunda annavad.

 

Lisaks veermikule tasub kevadel tähelepanu pöörata ka kõigele sellele, mis puudutab ohutust. Teed on kuivad, pole enam nii libedad – kiirused kasvavad.

Ehk kindlasti tuleks hoolikalt üle vaadata pidurdussüsteem ning ka nähtavust mõjutavad tegurid, s.t esiklaas ning kojamehed. Mõlemad saavad talviti kõvasti vatti. Esiklaasil tuleks tähelepanu pöörata kulumisjälgedele ning täketele, kojameeste puhul kummiosade ning pingutussüsteemide korrasolekule. Kevadpäike on väga ere, seetõttu on esiklaasil olevad kriimud ning pühkimata pori juhile eriti silmatorkav. Pidurite puhul tuleb kontrollida pidurivedeliku taset, ketaste sirgust ning piduriklotside kulumist. Kui pidurid tahavad kinni kiiluda, tuleb suppordid lahti monteerida ning nende osad uuesti määrida. Kõik ikka selleks, et õigel ajal pidama saada ning et vältida hilisemaid probleeme.

 

Nagu ikka on kohustuslik üle vaadata ka kõikide kapoti all olevate vedelike tasemed. Soojade ilmadega võib auto tarbida veidi rohkem jahutusvedelikku. Õlitase on autoomaniku ABC. Paha ei tee kevadine õlivahetus, sest see aitab mootori kergele käimisele ning elueale tublisti kaasa. Õli puhul tasub silmas pidada nii seda, mitme kilomeetri tagant õli vahetati, kui seda, mitu aastat tagasi seda tehti.

 

Kevad on ka see aeg, mil vahetatakse talverehvid suverehvide vastu. Suverehvid on Eestis lubatud 1. märtsist kuni 1. oktoobrini. Rehvide mustri jääksügavus peab olema vähemalt 1,6 mm, kuid mõistlik on neid vahetada juba 2 mm juures. Lisaks mustrile on vahetusel oluline ka rataste tasakaal. Rehvi ja ratta nõuetekohane tasakaalustamine on sõiduohutuse seisukohalt väga oluline. Kiire sõidu ajal võib tasakaalustamata ratas kahjustada auto stabiilsust ning muuta autosõidu ohtlikuks ja ebamugavaks. Lisaks kulub korralikult tasakaalustamata ratta rehvimuster ebaühtlaselt.

 

Kokkuvõtvalt ongi autohoolduse tähtsaimaks punktiks turvalisus! Märgates enda auto juures midagi imelikku või kuuldes sõidu ajal kolinat, tasub auto viia kiirelt teenindusse ja lasta see üle vaadata. Auto saab ju alati uue osta, õnnetuse tagajärjel kaotatud head tervist aga mitte.

 

 


Kuidas tellida?